Information om WyWallet - nya rutiner 1 februari

2013-01-31

Från och med den 1 februari 2013 sker alla köp av mobila betalteletjänster via tjänsten WyWallet.

WyWallet är namnet på den tjänst som tagits fram av det nya bolag som de fyra stora mobiloperatörerna (TeliaSonera, Tele2, Telenor och Tre) har skapat. Som privatkund kan man på samma sätt som tidigare betala för tjänsterna på sin mobilräkning men man kan även sätta in pengar på ett konto hos WyWallet i förväg eller få en faktura direkt från WyWallet. För mer information gå till tjänstens hemsida: www.wywallet.se


Betalsamtal omfattas inte av de nya rutinerna utan det fungerar precis som vanligt när man ringer till 0900-, 0939, 0944 eller 099-nummer. 

 

Om du har några problem med en betalteletjänst, mobil tjänst eller betalsamtal, kan du precis som tidigare skicka in en anmälan till ERB så kan vi försöka hjälpa till att reda ut ärendet och bidra till en bra lösning.Klicka här för att komma till vårt anmälningsformulär.


Utöver WyWallet finns även ett antal andra aktörer som tillhandahåller betaltjänster, som kan beställas via mobilen men som faktureras separat av respektive företag eller dras från ett i förhand registrerat bankkort. Om du får problem med betaltjänster som du köpt via något annat företag än WyWallet får du vända dig direkt till det företag som debiterat eller fakturerat dig. 


En del kollektivtrafikbolag har valt att använda andra system för sms-biljetter än WyWallet, exempelvis SL och Västtrafik. För att få reda på hur du ska göra för att kunna betala biljetter med sms där du bor får du kontakta ditt lokala kollektivtrafikbolag. 

Om Mobiltjänster

Mobiltjänster förmedlas genom femsiffriga kortnummer som börjar på 7, till exempel 72123. Läs mer:

Updatechecker 2018-11-28